مخزن تک جداره یا مخزن سه جداره | کدام مخزن پلی اتیلن انتخاب بهتری است؟

مخزن تک جداره یا مخزن سه جداره

تفاوت مخزن تک جداره با مخزن سه جداره در چیست؟ آیا ضخامت مخزن پلی اتیلن سه جداره از تک جداره بیشتر است؟ قیمت مخزن پلی اتیلن تک لایه با سه لایه چقدر است؟ مخزن پلی اتیلن چهار لایه یا 4 جداره چیست و چه کاربردی دارد؟

پرسش های فوق به دفعات از کارشناسان مگاپلاست ایران پرسیده می شود. به همین دلیل در این مقاله توضیحاتی در خصوص آن برای روشن شدن ابعاد مرتبط با مخازن پلی اتیلن تک لایه و سه لایه خواهیم داد.

تفاوت مخزن سه جداره با مخزن تک جداره در این است که در مخزن سه جداره یک لایه تیره رنگ (عموماً مشکلی) قرار داده شده است تا نور خورشید و یا هر شی دیگری به داخل مخزن وارد نشود. نور به راحتی شرایط را برای رشد جلبک و انواع باکتری ها را فراهم خواهد کرد. به همین دلیل برای ذخیره و نگهداری آب شرب از مخزن سه جداره استفاده می شود.

همانطور که در تصاویر فوق مشاهده می کنید مخزن تک جداره شفاف تر بوده و در صورت وجود مایعی درون آن سطح مایع از بیرون قابل رویت خواهد بود.

آیا ضخامت و مقاومت مخزن پلی اتیلن سه جداره از تک جداره بیشتر است؟

خیر. ضخامت و مقاومت مخزن پلی اتیلن سه جداره و تک جداره یکسان بوده و تنها تفاوت لایه مشکلی رنگ بین بدنه برای جلوگیری از ورود نور خورشید است.

چرا قیمت مخزن سه جداره نسبت به مخزن تک جداره بشتر است؟

تفاوت قیمت مخزن سه جداره با مخزن تک جداره تنها به دلیل مراحل بیشتر در تولید مخازن سه جداره و افزودن یک لایه بسیار نازک برای جلوگیری ورود نور به داخل مخزن است و این لایه هیچ تاثیری بر روی استحکام مخازن نخواهد داشت.

چگونه بفهمیم یک مخزن پلی اتیلن سه جداره است یا تک جداره؟

رنگ مخزن تک جداره کمی روشن تر و شفاف تر است. همچنین برای اطمینان صد در صد از اینکه یک مخزن سه جداره است یا خیر کافی است درب مخزن را باز کرده و لبه بالای درب مخزن را مشابه تصویر زیر مشاهده نمایید. وجود لایه تیره رنگ نشان دهنده ضد جلبک بودن یا سه جداره بودن مخزن است.

مخزن تک جداره یا مخزن سه جداره پلی اتیلن
مخزن تک جداره یا مخزن سه جداره پلی اتیلن دارای لایه ای تیره رنگ است تا نور نتواند به داخل مخزن نفوذ کند

هرچقدر تعداد لایه ها بیشتر شود آیا استحکام و مقاومت مخزن بیشتر خواهد شد؟

معمولاً خیر. اگر تعداد لایه ها بی دلیل افزایش داده شود صرفاً باعث افزایش قیمت محصول نهایی خواهد شد مگر اینکه مخزن به طور ویژه برای نگهداری اسید و مواد شیمیایی تولید شده باشد و با عنوان مخزن اسید و مواد شیمیایی به فروش برسد. هر گونه مخزن با عنوان مخزن پلی اتیلن 4 لایه یا بیشتر که مخصوص ذخیره آب شرب می باشد صرفاً قیمت بالاتری نسبت به مخازن سه جداره خواهد داشت و تاثیر مثبت دیگری نخواهد داشت.

آیا ضخامت مخزن نشان دهنده مقاومت و استحکام بیشتر آن است؟

معمولاً خیر مگر اینکه مخزن با عنوان مخزن پلی اتیلن تقویت شده یا ضد اسید تولید شده باشد و بابت آن گارانتی معتبری تحویل داده شود. لازم به ذکر است که به راحتی می توان با افزودن موادی ضخامت مخزن را افزایش داد تا مقاومتر به نظر برسد ولی اینکار صد در صد نه تنها مقاومت آن را افزایش نمی دهد بلکه استحکام به شدت کاهش خواهد یافت.

تا تاریخ درج این مقاله تنها شرکت پلاستونیک است که در صنعت روتومولدینگ اقدام به تولید مخازن پلی اتیلن تقویت شده برای نگهداری انواع اسید ها و مواد شیمیایی بسیار قوی و خورنده می کند. در صورت تمایل به خرید اینگونه مخازن می توانید با شماره های 02155219861 – 02155219862 تماس حاصل نمایید.

مخازن پلی اتیلن سه لایه یا سه جداره مگاپلاست ایران

مخازن پلی اتیلن سه لایه شرکت پلاستونیک، طبرستان، تهران پلیمر و کوشاپلاست در سایت مگاپلاست ایران کاملا ضد جلبک هستند و برای تمام شایط آب و هوایی طراحی و تولید می شوند. لازم به ذکر است که مخازن پلی اتیلنی سه لایه شرکت پلاستونیک در تمام شرایط آب و هوایی ایران قابل استفاده می باشند و کاملا ضد جلبک و آنتی باکتریال هستند.

مشخصات لایه های مخازن پلی اتیلن سه لایه یا سه جداره:

جداره اول ( لایه خارجی / سفید ):
مقاوم در برابر تمام عوامل جوی، مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش و به رنگ سفید که باعث کاهش تولید حرارت از نور جدب شده از خورشید و حفظ دمای آب برای مدت طولانی می گردد.
(رنگ و ضخامت این لایه با توجه به نیاز و سلیقه مشتری قابل تغییر است )
جداره دوم (لایه میانی/ مشکی):
این لایه مانع عبور نور به داخل مخزن شده و نقش فیلتر نوری را ایفا نموده و همچنین باعث استحکام ساختاری مخزن می گردد. وظیفه اصلی این لایه جلوگیری کامل از نفوذ نور خورشید به داخل مخزن است.
جداره سوم لایه سوم ( لایه داخلی/سفید ):
این لایه در ارتباط مستقیم با آب و یا مواد دیگر داخل مخزن است. این لایه هیچگونه تاثیری بر روی کیفیت مواد و یا آب شرب درون مخزن نمی گذارد. لازم به ذکر است که تمامی این لایه ها به صورت food grade تولید می شوند و هم ماده اولیه و محصول تولید شده مورد تایید سازمان غذا و دارو هستند. همچنین کلیه محصولات ما نشان سیب سلامت و علامت استاندارد را نیز دارا می باشند.
برخلاف انتظار عموم، مخازن تک لایه و سه لایه از نظر ضخامت تفاوتی با یکدیگر ندارند و تفاوت این دو در وجود یک لایه تیره رنگ در مخارن سه لایه است. وجود همین لایه تیره رنگ و افزودن مراحل اضافی در تولید این محصولات، منجر به افزایش قیمت مختصر مخازن سه لایه نسبت به مخازن تک لایه شده است.

همانظور که پیش تر اعلام کردیم برای ذخیره آب شرب باید از مخازن سه لایه استفاده کرد تا عبور نور به داخل مخزن، شرایط را برای رشد جلبک و باکتری فراهم نکند. از طرفی در صورتی که بخواهید سطح مایعات درون مخزن را از بیرون آن مشاهده نمایید و یا به عبارت دیگر مخزن خود را مندرج نمایید تنها از مخازن تک لایه می توانید استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *