جلبک مخزن آب | ارزان ترین روش های جلوگیری از جلبک زدن مخازن آب

جلوگیری از جلبک زدن مخزن آب

جلبک زدن مخزن آب اتفاق ناخوشایندی است که معمولاً همراه با رشد باکتری ها و بد بو و نا مطبوع شدن آب درون آن می شود. بسیاری از افراد به دنبال روش های جلوگیری از جلبک زدن مخزن آب هستند. ما در این مقاله ارزان ترین روش های جلوگیری از جلبک ردن مخازن آب را بیان می کنیم.

دلایل رشد جلبک در مخزن آب

جلبک زدن مخزن آب
جلبک زدن مخزن آب

جلبک برای رشد خود یه یک عامل بسیار مهم و ضروری به نام نور نیاز دارد. این نور می تواند نور مستقیم خورشید باشد و یا حتی توسط یک لامپ ایجاد شود. پس به هر طریقی بتوانید جلوی نور را بگیرید یک گام بزرگ برای جلوگیری از رشد جلبک در مخزن آب برخواهید داشت. به همین دلیل مخزن پلی اتیلن سه لایه ضد جلبک توسط تولیدکنندگان مخازن پلی اتیلن تولید می شود.

در بین لایه های مخزن پلی اتیلن سه لایه، یک لایه مشکی رنگ وجود دارد که باعث می شود نور به داخل مخزن آب پلی اتیلن وارد نشود در نتیجه داخل آن جلبک نزند. پس پیشنهاد اول ما این است که مخزن پلی اتیلن سه لایه تهیه کنید که خاصیت ضد جلبکی دارد.

مخزن تک جداره یا مخزن سه جداره پلی اتیلن

قیمت مخزن آب پلی اتیلن ضد جلبک نسبت به مخزن آب معمولی

اختلاف قیمت مخزن پلی اتیلن سه لایه ضد جلبک نسبت به مخزن پلی اتیلن تک لایه بسیار کم و ناچیز است به همین دلیل پیشنهاد می شود حتی اگر در محل نصب مخزن نوری وجود ندارد بازهم مخزن پلی اتیلن سه لایه انتخاب و خرید نمایید تا در صورت نیاز به جابه جایی محل نصب مخزن آب مشکلات جلبک زدن مخزن آب برای شما پیش نیاید.

برای مشاهده لیست قیمت مخزن پلی اتیلن ضد جلبک می توانید بر روی این لینک کلیک کنید

حال فرض می کنیم مخزن شما ضد جلبک نیست و احتمال رشد جلبک دران وجود دارد.باید کاری کنید که نور به داحل آن نرود. برای اینکار می توانید با استفاده از پوششی دورتا دور مخزن را دربرابر نفوذ نور محافظت کنید. البته این پوشش معمولاً پس از مدتی باز خواهد شد به همین دلیل باید اینکار به دقت انجام شود و دوره های زمانی مختلف اقدام به چک کردن مخزن و پوشش آن نمایید.

اگر داخل مخزن آب شما در حال حاضر جلبک زده است بهترین و ارزانترنیت راهکار این است که اقدام به شستشو و نظافت کامل مخزن نمایید و سپس مخزن را در برابر ورود نور خورشید مقاوم کنید تا دوباره مجدداً داخل مخزن جلبک رشد نکند. ما در مقاله ای با عنوان ارزانترین روش های نظافت و شستشو مخازن آب، دستورالعمل های این کار را بیان کردیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *