مخزن آب ارزان بخریم یا نخریم؟!

مخزن آب ارزان

مخازن آب نیز مانند هر کالای دیگری با کیفیت ها و قیمت های مختلفی تولید و به فروش میرسند. این تفاوت قیمت دلایل مختلفی دارد که در ادامه این مقاله به آن اشاره خواهیم کرد ولی پیش از آن ابتدا بررسی می کنیم که آیا مخزن آب ارزان بخریم یا نخریم؟!

 انواع مختلفی از مخازن آب با جنس های مختلف در حال حاضر در ایران تولید می شوند. مخازن پلی اتیلن، مخازن فلزی شامل گالوانیزه و استیل، مخازن بتنی و … .

از این دسته ها ارزانترین مخزن آب، مخازن پلی اتینی هستند که چند سالی است به دلیل مزیت هایی که نسبت به سایر مخازن دارند به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. قیمت کمتر، طول عمر بیشتر، مقاوم در برابر خوردگی و زنگ زدگی، سبک بودن و قابلیت جابه جایی، امکان سوراخکاری و نصب انواع اتصالات و … از جمله این مزیت ها هستند. با توجه به همه گیری استفاده از مخازن پلی اتیلنی ما نیز در ادامه بر روی همین مخازن تمرکز خواهیم کرد.

برای مشاهده لیست ابعاد و قیمت مخازن آب پلی اتیلن مگاپلاست ایران اینجا را کلیک نمایید

مخزن آب پلی اتیلن ارزان قیمت بخریم یا نخریم؟

در بین مخازن پلی اتیلن نیز قیمت های متفاوتی وجود دارد. تعداد قابل توجهی از تولید کنندگان از مواد اولیه بازیافتی و ارزان قیمت استفاده می کنند و تعداد اندکی نیز از مواد اولیه با کیفیت و درجه یک که مورد تایید سازمان های بهداشتی و غذایی هستند.

اگر برای مصارف غیر خوراکی می خواهید از مخزن پلی اتیلن استفاده کنید (مثلاً برای آبیاری گیاهان) و به طور موقت و مدت زمان کمی می خواهید از این مخازن استفاده کنید خرید مخزن آب ارزان قیمت می تواند گزینه اصلی شما باشد. طول عمر این مخازن حداکثر 2 سال است و بعد از آن احتمال نشتی یا سوراخ شدن مخزن آب بسیار زیاد است. البته متاسفانه تولید کنندگان مخازن ارزان قیمت بی کیفیت در هنگام خرید شما، گارانتی ها و تضمین های مثلاً 5، 6 و یا حتی 10 ساله و بیشتر به شما خواهند داد ولی تجربه چندین ساله ما و بسیاری از مشتریان مگاپلاست ایران نشان داده است این گارانتی ها غیر واقعی هستند و بعید میدانیم بتوانید از آنها استفاده نمایید.

مخزن پلی اتیلن ارزان قیمت
مخزن پلی اتیلن ارزان قیمت

مخزن پلی اتیلن ذخیره آب شرب

 اگر برای ذخیره آب شرب و استفاده از آن به دنبال خرید مخزن آب ارزان قیمت هستید پیشنهاد می کنیم چنین ریسکی انجام ندهید.خرید مخزن آب ارزان نباید به قیمت به خطر افتادن سلامتی شما باشد. دلیل این موضوع این است که مواد اولیه مورد نیاز برای تولید مخازن آب پلی اتیلن بهداشتی باید استاندارد ها و شرایطی داشته باشد که تحقق آنها موجب می شود قیمت تمام شده آنها و فروش آنها به تولیدکنندگان مخازن پلی اتیلن به نسبت مواد بازیافتی و درجه دو افزایش یابد. در نتیجه مخزن پلی اتیلن تولید شده نیز قیمت بالاتری خواهد داشت.

علاوه بر مواد اولیه از چه راه دیگری می توان قیمت مخازن آب پلی اتیلن را کاهش داد؟

حجم درج شده بر روی مخزن با حجم واقعی آن متفاوت می شود:

در این روش که مصداق کم فروشی است حجم درج شده بر روی مخزن با حجم واقعی آن کاملاً متفاوت می باشد. به عنوان مثال حم درج شده بر روی مخزن 1000 لیتر درج شده ولی پس از پر کردن فقط 800 لیتر و یا کمتر درون آن ذخیره می شود.
مخزن آب پلی اتیلن و یا سایر محصولات پلی اتیلنی به پارامترهایی بستگی دارد که اگر آنها را نادیده گرفت و یا کم و زیاد کرد می توان قیمت آن را افزایش یا کاهش داد.

آیا هر مخزن آب گران قیمت مخزن آب با کیفیت و بهداشتی است؟

خیر. قیمت بالاتر به هیچ عنوان تضمین کننده با کیفیت تر بودن محصول نیست. به خاطر همین موضوع برخی از فروشندگان مخازن بی کیفیت قیمت مخازن ارزان قیمت را بالاتر اعلام می کنند.

متاسفانه از روی ظاهر مخازن نیز به راحتی نمی توان به کیفیت آن اطمینان کرد به همین دلیل حتماً پیشنهاد می کنیم اولاً از تولیدکننده و نمایندگان معتبر اقدام به خرید نمایید و همچنین حتماً از فروشنده مدارک مربوط به استاندارد و پروانه های بهداشتی محصولات همچون سیب سلامت را درخواست و استعلام نمایید. نکته حائز اهمیت این است که حک شدن علامت استاندارد و سیب سلامت بر روی محصولات نشاندهنده با کیفیت تر بودن آن نیست. برخی از این علائم و نشانه ها غیر واقعی هستند. به همین منظور باید کد های مربوط به نشان ها و علامت ها در سایت های مرتبط مورد استعلام قرار گیرند.

برچسب این مطلب: مخازن آب ارزان قیمت، خرید مخزن آب ارزان، ارزانترین مخزن آب

دیدگاه ها در رابطه با “مخزن آب ارزان بخریم یا نخریم؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *